~ Allt mellan himmel & pannkaka ~

Alla inlägg under januari 2009

Av Maysan - 6 januari 2009 21:25

Det är väl typiskt att saker ska gå sönder när det är som mest olämpligast. Pannan har gått sönder, ingen värme alls i huset och naturligtvis inget varmvatten. Och där på dålig ekonomi. SUCK va man blir less på allt. Det står värmeljus och fläktar överallt i huset. Men det gäller ju och tänka sig för med ljusen när man har djur, helst katterna som kan få för sig och hoppa upp lite varstans. Nu skulle det varit bra och haft en öppen spis. Håller på och kollar värmepannor på internet och det är verkligen inte billigt. Önskar alla en fortsatt bra vecka.

Av Maysan - 3 januari 2009 14:36

Jag börjar med att önska Alla Ett Gott Nytt År. Datorn har krånglat sen slutet på november och vi har fått igång den nu. Vi fick för oss att göra lite fint till julen så Stig (maken) började med att måla det gamla spännpapptaket i vardagsrummet. Sen la han och sonen nytt golv i vardagsrummet och i köket. Det blev väldigt bra… fast jag tycker att golven känns kallare med laminat istället för det gamla golvet. Inbillning, jag vet faktiskt inte. Någon som vet nått om detta?  Men det blev mycket mer lättstädat. Och sen blev det nya tapeter i köket. Hittade en gammal fin (tycker jag) tapet i köket när vi började riva ner den gamla tapeten innan vi skulle tapetsera. Vi blev klara 2 dagar före julafton, så det har varit lite stökigt. Vi har inte så stort hus så man fick flytta runt möblerna hela tiden beroende på vad man gjorde. Men bra blev det. Lagom till nyår la sig gubben och jag i en ordentlig förkylning. Det har börjat lätta lite nu. Nu gick solen faktiskt igenom här så jag ska passa på och gå ut en stund nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

♥ Gör mig glad, skriv en rad♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards