~ Allt mellan himmel & pannkaka ~

Alla inlägg under maj 2009

Av Maysan - 18 maj 2009 13:34

Det blev akut kejsarsnitt för Cornelia. Hon hade två valpar men ingen klarade sig. Hon fick penicillin och värktabletter. Hon verkar nerstämd och har ingen direkt aptit. Jag tycker verkligen synd om henne för hon hade blivit en bra mamma. Hon har tagit hand om både lamm och kattungar innan. Tur att hon har katterna som gärna kommer och ligger i jämte henne. För hon och jag kan ju inte ligga i sängen och mysa hela dagarna. Fast det blir en hel del ändå ;-) Får hoppas att det vänder snart och att hon återhämtar sig.

Av Maysan - 11 maj 2009 21:53

Idag på min och Cornelias promenad följde nästan alla våra katter med på promenaden. Vi började med att titta till får och lamm på det nya betet. Allt va bara bra och dom verkade nöjda med det saftiga gräset. På vägen hem hittade jag både blommande smultron och liljekonvalj. Det tycker jag är ovanligt tidigt. Plockade några liljekonvaljer för jag tycker dom doftar så gott. Plockade även en liten bukett med knoppiga prästkragar som jag ställde på köksbordet när vi kom hem.

Av Maysan - 10 maj 2009 21:34

Det har fortfarande inte hänt nått med Cornelia. Hon pustar och flåsar och tycker det är väldigt jobbigt att gå. Men vi gick ut och kollade när husse stängslade och det verkade hon att tyckta om. Får och lamm ska flyttas till en ny hage i morgon. Till fika gjorde jag en smulrabarberpaj och det blev inte mycket kvar. Mums va gott det är. Solen har varit framme nästan hela dagen men det har blåst en hel del här.

Av Maysan - 7 maj 2009 21:41

Det är inte klokt vad tiden går fort, 4 månader har gått sen jag skrev här sist. Pannan är på plats sen länge och den funkar alldeles utmärkt. För ca: 3 veckor sedan började vi förstå att allt inte stod rätt till med våran hund Cornelia. Hon började få lite ”hängmage”. I början på mars så såg vi en annan hund i gränsen till våra marker och vi började diskutera om det kanske varit en hane och att hon kanske hade blivit parad. Fast vi inte sett nått. Så jag ringde och pratade med veterinären om det. Hon är nämligen 9 ½ år och hon har aldrig haft någon kull. Fick tid dagen efter för dräktighetsundersökning. Vi kom in och hon fick ligga på rygg och bli rakad på magen. Och jajemensan han hittade 2 små livliga krabater på ultraljudet. Men man vet ju inte det kan ju gömma sig fler. Så from nu ska hon valpa. Det känns väldigt oroligt för hon är så gammal. Men vi håller tummarna att allt ska gå bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

♥ Gör mig glad, skriv en rad♥

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards