~ Allt mellan himmel & pannkaka ~

Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Gallsten & promenad

Av Maysan - 22 november 2008 19:22

Det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist. Värken är mest jobbig i ryggslutet och i min vänstra höft. Håller på att skrämma livet ur gubbstackarn på nätterna när jag vänder mig, för det gör så jäkla ont. Det känns lite mysko för man vet aldrig när det ”hugger” till. Känns ibland som om höften ska hoppa ur led. SUCK. I går kväll vid 22 ringde vår yngsta dotter och grät i telefonen... hon hade fått gallstensanfall. Hon fick detta strax efter att hon hade fött barn, verkar som om det är rätt vanligt. Även den äldsta dottern fick gallsten efter hon fått barn och hon var väldigt dålig. Men nu är hon opererad och allt verkar bra med henne nu. Åter till yngsta dottern… Hon hade tagit sina värktabletter så som hon skulle men det ville inte lätta. Så hon ringde akuten och pratade med dom och dom ville ha in henne så det var bara och ge sig iväg. Hennes sambo stannade hemma med sonen och jag körde iväg med henne till akuten. Vi var där inne strax efter midnatt men då hade det börja lätta så dom avvaktade med mer smärtstillande. Tog en del blodprover men allt var bara bra. Så strax efter 4 blev hon utskriven och klockan ½ 6 kröp jag ner i sängen. Idag har jag inte orkat något men jag och Cornelia och Selma (katten) gick en promenad i det vackra vädret och gissa vad vi hittade? Jo videkissar som blommade för fullt. Kunde inte låta bli utan plockade ett par små kvistar. Önskar er en fortsatt skön helg.

 
 
lillis

lillis

23 november 2008 11:07

Fina kort du tagit vad mysigt ni verkar ha. Hoppas att du känner dig piggare
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 november 2008 11:29

Synd om dotera din, hoppas det är bättre nu.
Vilka fina bilder, kvisten förstår jag att du ville ha med dig hem.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 november 2008 12:46

Hoppas din dotter slipper få dessa anfall något mer för det gör gräsligt ont!

Fina foton, o videkissar nu, tycker att det är upponed vända världen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 november 2008 17:34

Videkissar mitt i vintern??? Oj, det måste vara unikt.
Jag hade också ont åt gallan när jag väntade barn. Ett rejält gallstensanfall och sen var det över och har aldrig känt av det sen. Det är snart 40 år sen.
Ha det gott !!!
KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 november 2008 21:19

Jag har varit förskonad från gallsten , jag har bara opererat en axel för drygt fyra år sen annars har jag i stort sett aldrig varit sjuk....förutom förkylning och magsjuka någon gång ibland förstås.

http://violett.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

29 november 2008 18:38

Önskar er en mysig och härlig 1;a Advent
Kramar i massor

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maysan - 8 oktober 2009 20:13


Gör som jag. Ge en gåva. Cancer kan drabba vem som helst, när som helst ,ung som gammal. Fick ett brev på posten att det är dags för mammografi. Känns lika nervöst varje gång som man ska dit. Men det är ju tur att det finns och man kan få behandling ...

Av Maysan - 5 oktober 2009 14:46


Detta är våran hovslagare. Detta inslag har visats på TV4Nyheterna Halland nu under förmiddagen. Det är en duktigt och kompetent tjej. Antalet hästar har ökat explosionsartat, och branschen hänger inte med. I hästlänet Halland är det just nu stor bri...

Av Maysan - 23 september 2009 19:25

Jag och Stig (maken) har varit på en gårdsauktion i lördags. Det var en liten gård som heter Jordsbacka som låg i ett mindre samhälle som heter Okome i Hallands län. Det såldes allt från traktorer och gamla handredskap till koppargrytor och textiler ...

Av Maysan - 18 september 2009 17:38


MSN Messenger har utsatts för en ny attack av nätfiske, där cyberkriminella försöker lura användare till att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Ett meddelande skickas runt där man påstår sig kunna visa vilka som har raderat eller blockerat di...

Av Maysan - 15 september 2009 17:15


Hipp Hurra nu har vår lilla Merry klarat sig igenom besiktningen. Känns väldigt bra. Nu får vi köra ett år till.    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

♥ Gör mig glad, skriv en rad♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards