~ Allt mellan himmel & pannkaka ~

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Maysan - 5 november 2008 13:25

Undrar om någon har bra förslag på sida/sidor ang. stickning? Eller bok. Kan räta och aviga men jag skulle vilja lära mig patentstickning. Sjal till min son. Ni får inte skvallra för honom ;) Har kollat runt på nätet men inte hittat något som jag fattat. Verkar finnas olika sätt. Men det kan hända att jag är extremt trög :D Gärna bilder så man kan se hur man gör.

Sen rop på hjälp 2: Skulle vilja ha tips på egen hemsida/fotoalbum som jag kan visa bilder som jag tagit och lite text. Det känns lite "trångt" och sätta in alla här på bloggen. Så att alla som vill se på dom kan göra det. Helst gratis och på svenska. Jag är väldigt dålig på engelska. Tacksam för alla tips. Kram till er alla. PS. Annars får jag väl börja med en annan hobbys…som att sjunga & spela.  

Av Maysan - 5 november 2008 11:52

Hittade detta klippet på Aftonbladet 16 oktober-08. Tur att vi inte har häxdoktorer här som vill tillverkar lyckobringande amuletter av oss. Eller...?

En pappa till en albinopojke berättar för nyhetsbyrån att hans son är fullständigt skräckslagen av fasa.

– När han går på gatorna säger vissa människor saker i stil med "vår rikedom går förbi".

Albinomördarna kan tjäna upp till 500 000 dollar, motsvarande cirka 3,8 miljoner kronor, för en albinokropp. Den lokala polisen har enligt AFP spårat blod och kroppsdelar till Tanzania, där häxdoktorer tillverkar lyckobringande amuletter.

Enligt Richard Ciza säger ryktet att albinokroppar bland annat placeras på guldgruvor eftersom de enligt sägnen får guldet att komma till ytan.

– Vissa fiskare använder kroppsdelarna som bete för att hitta fiskar som påstås ha guld i magen, säger han till AFP.

Hela artiklen kan du läsa här på Aftonbladet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

♥ Gör mig glad, skriv en rad♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards