~ Allt mellan himmel & pannkaka ~

Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Jag behöver Hjäääälp

Av Maysan - 5 november 2008 13:25

Undrar om någon har bra förslag på sida/sidor ang. stickning? Eller bok. Kan räta och aviga men jag skulle vilja lära mig patentstickning. Sjal till min son. Ni får inte skvallra för honom ;) Har kollat runt på nätet men inte hittat något som jag fattat. Verkar finnas olika sätt. Men det kan hända att jag är extremt trög :D Gärna bilder så man kan se hur man gör.

Sen rop på hjälp 2: Skulle vilja ha tips på egen hemsida/fotoalbum som jag kan visa bilder som jag tagit och lite text. Det känns lite "trångt" och sätta in alla här på bloggen. Så att alla som vill se på dom kan göra det. Helst gratis och på svenska. Jag är väldigt dålig på engelska. Tacksam för alla tips. Kram till er alla. PS. Annars får jag väl börja med en annan hobbys…som att sjunga & spela.  

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

5 november 2008 14:53

Hej Maysan.
Sticka kan jag men vad de olika momenten heter .... det har jag förträngt.

Registrera dig på Passagen så har du en hemsideplats där du kan visa dina bilder. Sen länkar du från bloggen och dit. Lätt som en plätt. Passagen är på svenska.
Kram på dig!!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 november 2008 15:11

Kan inte hjälpa dig med någon av dessa saker,sticka gjorde jag mycket när mina barnbarn var små, men sen har jag lagt av
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 november 2008 15:15

Patentstickning:
Varv1 - x: 1 rm, 1 omslag, lyft 1 m med tråden bakom arbetet. Upprepa från x och sluta varvet med 2 rm.
Varv 2 - lyft 1 m med tråden bakom arbetet, x: 1 omsl, lyft 1 m med tråden bakom arbetet. Sticka ihop föregående varvs omsl och lyftade m till 1 rm. Upprepa från x och sluta varvet med 1 rm, men för in stickan i bakre delen av maskan. Upprepa varv 2 i den fortsatta stickningen.


Regga dig på bilddagboken den är svensk.
www.bilddagboken.se/



Kolla in denna sida där hittar du en patentstickad halsduk.

http://www.juhlin.nu/slojd/beskrivningar/halsduk.pdf


Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

5 november 2008 19:32

Hoppas du hittar en bra sida!!
Sätt dig vid orgeln..öppna fönstret...sjöng ut..så kanske jag kan njuta här nere också:=)

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

5 november 2008 21:12

Kul att du tittade in till mig...kan ju avslöja att det blir ett foto album...använder mig av plastfickor...som är indelade i 9 småfickor som jag fyller med kort och div...om du vet hur ett samlar album för hockey bilder ser ut ...då vet du...fast jag samlar mina foton, minnen...
Sticka kan jag inte ...så jag kan inte hjälpa dig med det.
Ha en skön afton...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Doris

Doris

7 november 2008 14:36

Hej och tack för titten !
Som du kanske såg på min sida är det mycket smidigt att ha foton på "Spacet", sedan finns det också en hemmasida som heter www.123minsida, klicka på länken som kommer efter så kommer du dit http://www.123minsida.se
Sedan om du vill ha det mer för bilder än text ( men det går att skriva text också ;0) ) finns det en sida som heter pixbox, här kommer länken till den http://www.pixbox.se/
Kan tyvärr inte hjälpa med stickningen *fnissar*
Önskar dig en skön helg !
Kramar, Doris

http://dorisadamsdottirkambi.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maysan - 8 oktober 2009 20:13


Gör som jag. Ge en gåva. Cancer kan drabba vem som helst, när som helst ,ung som gammal. Fick ett brev på posten att det är dags för mammografi. Känns lika nervöst varje gång som man ska dit. Men det är ju tur att det finns och man kan få behandling ...

Av Maysan - 5 oktober 2009 14:46


Detta är våran hovslagare. Detta inslag har visats på TV4Nyheterna Halland nu under förmiddagen. Det är en duktigt och kompetent tjej. Antalet hästar har ökat explosionsartat, och branschen hänger inte med. I hästlänet Halland är det just nu stor bri...

Av Maysan - 23 september 2009 19:25

Jag och Stig (maken) har varit på en gårdsauktion i lördags. Det var en liten gård som heter Jordsbacka som låg i ett mindre samhälle som heter Okome i Hallands län. Det såldes allt från traktorer och gamla handredskap till koppargrytor och textiler ...

Av Maysan - 18 september 2009 17:38


MSN Messenger har utsatts för en ny attack av nätfiske, där cyberkriminella försöker lura användare till att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Ett meddelande skickas runt där man påstår sig kunna visa vilka som har raderat eller blockerat di...

Av Maysan - 15 september 2009 17:15


Hipp Hurra nu har vår lilla Merry klarat sig igenom besiktningen. Känns väldigt bra. Nu får vi köra ett år till.    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

♥ Gör mig glad, skriv en rad♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards